Jak promować swojego bloga na Instagramie, czyli… nie samym fejsem żyje blog

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 Email -- Pin It Share 0 Filament.io Made with Flare More Info'> 0 Flares ×

Każdego dnia obserwujemy Wasze blogi – widzimy jak je prowadzicie, udoskonalacie, wybieramy te najlepsze na stronę główną Onetu, Blog.pl czy profil na Facebooku. Zauważyliśmy, że coraz częściej promujecie swoje strony na Facebooku. To świetnie, ale pamiętajcie – Facebook to nie wszystko. Warto zacząć promować swojego bloga również w innych social mediach. Jak?

Popularność widgetu Facebooka skłoniła nas do podsunięcia Wam kolejnych prostych rozwiązań promocyjnych. Jeśli ktoś nie odrobił lekcji, zawsze może zajrzeć pod ten link: klik, klik. Gdzie więc możecie się jeszcze promować?

W kokpicie swoich blogów możecie znaleźć nowy widget umożliwiający powiązanie witryny z Instagramem. Informacje o tym, jak go zainstalować możecie znaleźć tu: tu. Dlaczego warto założyć sobie konto na Instagramie? Powód jest prosty – serwis zyskuje na popularności a co więcej – łatwiej można dotrzeć do osób, które faktycznie interesują się tematyką o której piszesz. Założenie konta na Instagramie jest banalnie proste – zerknijcie tutaj: klik, klik

1

Jeśli macie już konto, skorzystajcie z kilku wskazówek jak je dobrze prowadzić:

  • #Hashtagi – czyli słówka, dzięki którym można zdobyć naprawdę sporą rzeszę fanów. Jak to zrobić? Przede wszystkim wymyśl swój własny hashtag, który będzie Twoim znakiem firmowym. To proste, wystarczy czasem wykorzystać po prostu nazwę swojego bloga. Przykładowo: blog „Cook Good” – hashtag #cookgood. Dobrze jest przed wybraniem hashtagu sprawdzić, czy ktoś inny z niego nie korzysta. Jeśli nie – to śmiało dodawaj go do swoich postów. Nie ograniczaj się jednak tylko do swojej „marki” – oznaczaj posty hashtagami związanymi tematycznie z Twoim blogiem. Warto korzystać ze strony  Top Hashtags. dzięki której ustalisz jakie inne słowa są wybierane razem z danym hashtagiem.
  • Posty – czyli po prostu zdjęcia. Możesz je wrzucać w dowolny sposób – czy to dzięki aplikacji na komórkę lub przez komputer dzięki Gramblr. Pamiętaj, aby na profil wrzucać zdjęcia związane tematycznie z Twoją stroną – chociażby fotki z notek na blogu (pamiętaj, aby nie kraść cudzych zdjęć – korzystaj z darmowych banków grafik takich jak Pixabay lub po prostu wrzucaj swoje fotki!) lub autorskie zdjęcia, które będą ciekawym dodatkiem dla Twojej działalności. Dobrze jest zawsze opatrzyć zdjęcie hashtagami oraz linkiem do konkretnej notki na blogu!
  • Plan – podobnie jak przy prowadzeniu fanpage’a na Facebooku, tak i tutaj ważne jest, aby wrzucać fotki z zamysłem. Możesz stworzyć kilka serii – typowo promujące teksty na blogu, pokazujące Ciebie „prywatnie” lub po prostu te dotyczące jakiś ciekawych spraw związanych z tematyką Twojej witryny.
    4
    Źródło: instagram.com/psaurok
  • Śledź i daj się śledzić! – jak w każdym medium społecznościowym, tak i na Instagramie ważne jest, aby nie zamykać się na innych. Śledź profile blogów o podobnej tematyce, wzoruj się na najlepszych profilach (takich jak np. Poziom czy Ósmy Kolor Tęczy) i poszerzaj swoje kontakty!
  • Nie wrzucaj zdjęć bez obróbki – pamiętaj, że każdy profil w social media to Twoja wizytówka. Głupio więc przedstawiać swoim fanom coś, co jest zrobione „na odczepnego”. Posiedź trochę nad zdjęciami i spraw, aby były atrakcyjne dla publiczności!

3 comments on “Jak promować swojego bloga na Instagramie, czyli… nie samym fejsem żyje blog

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *